onsdag 3 juni 2015

Utvärdering svenska vt-15

1. Tycker du att ämnet svenska är intressant och viktigt? Motivera dina åsikter.
Jag tycker att det är viktigt eftersom man måste kunna prata och skriva på svenska.  Man bor här och då ska man      
        kunna svenska. 
Jag tycker att svenska kan vara intressant ibland speciellt när vi ska skriva texter och vara kreativa.
2. Vad är dina bästa sidor i ämnet? Vilket arbete är du mest nöjd med?
Jag tycker att jag är bra på att redovisa muntligt och diskutera och argumentera. Jag blev nöjd med min skrivuppgift        
        som heter ”svarta damen”. Jag försökte göra mitt bästa och var noggrann när jag rättade. 
3. Vad behöver du förbättra? Ge dig själv förbättringstips.
Jag vill bli bättre på att resonera kring textens sammanhang och användning av ämnesreltaterat språk, struktur,citat o        
        och källhänvisningar. Jag vill även bli bättre på att ge respons samt bearbeta texter utifrån respons.
4. Ge några skrivtips till dig själv med anledning av din skrivuppgift.

Jag ska tänka på att välja ett tempus och hålla mig till det. Jag ska även tänka på att skriva de och dem på rätt ställe. 
        Dessutom ska jag tänka på särskrivning och stava rätt.