onsdag 3 juni 2015

Reflektionsuppgift: Let her go

1.Vilket instrument spelade du? 
Jag spelade gitarr

2. Vad gick bra för din egen del? 
Jag kunde byta ackorden med relativ flyt.

3. Hur kan du jobba vidare för att utveckla ditt musicerande? 
Jag ska använda lektionstiden bättre och inte prata så mycket. Jag ska även fråga om jag inte förstår men även öva hemma.

4. Tänk på musicerandet i gruppen som helhet och kommentera det gemensamma musicerandet. Beskriv de olika instrumentens stämmor och komprytmer och hur de lät tillsammans. Vilka uppgifter hade de olika instrumenten i samspelet? Var gärna detaljerad och ge exempel. 
Under förspelet spelade gitarrerna ett plock-komp eller spelade likadant som elbasen. Då spelade man ett slag på varje ackord.  Pianot/keyborden spelar en melodi. Efter ett tag kommer sångrösten in och instrumenten spelar likadant. 
Under mellanspelet kommer trumman in. Gitarren spelar strumming komp och basen spelar ett slag på varje ackord.  Pianot/keyborden spelar två gånger på t.ex A spelar man två gånger. På tonen G som kommer emellan spelar man en gång på och sedan två gånger på E som kommer efter.  
Innan refrängen gör trumman ett fill som symboliserar att det är dags för refrängen. Sedan är det likadant som i versen.