torsdag 15 september 2016

Fem kopplingar och tankar om filmen.

1.Filmen får mig att tänka på min farmor eftersom hon nyligen dog i cancer, men även min morbror.

2. Jag tycker inte att det är okej att ”skapa” ett barn som ska ge ”reservdelar” till sin sjuka syster. Man ska skaffa barn för att man vill ha barn inte för reservdelar till ett redan befintligt barn.

3. Jag tycker att det var bra att Anna gick till advokat eftersom alla barn har rätt till sin kropp och i och med att den sjuka systern inte ville leva längre så var det bra.

4. Jag tycker att mamman har gått till en överdrift när det gäller barnet. Mamman lägger för mycket på det sjuka barnet och det gör nästan henne till psykiskt sjuk. Hon blir arg på alla andra familjemedlemmar och skriker och det blir en dålig stämning.

5.Jag känner igen mamman i filmen med bl.a mig själv. När doktorn sa att det inte fanns någon återvändo så kunde mamman inte fatta det. Det var samma med mig när de sa att det var kört för min farmor, jag kunde inte förstå det och jag kan ännu inte fattat det.

Inga kommentarer: