tisdag 30 augusti 2016

svenska läxa v35

Läxa vecka 35
Skriv tre reflektioner om när och hur du övar din läsning.
Jag övar min läsning när jag läser nyheter på Aftonbladet som jag brukar läsa varje morgon vid frukosten. Jag läser självfallet hela artikeln.
Andra gången jag övar min läsning är i läroböckerna t.ex historieboken.
Tredje momentet då jag övar min läsning är när jag läser böcker. Mitt nya mål är att läsa mer och då utvecklar jag min läsning.

Hur ser din frukost ut?

Min frukost ser olika ut från morgon till morgon. Om min mamma börjar senare så brukar hon göra havregrynsgröt till mig vilket är mycket nyttigt eller så brukar hon göra äggröra eller liknande saker. Om jag är själv hemma på morgonen och jag har tid att göra frukost brukar jag äta två mackor med ost och smör samt en skål med jordgubbsfil med havrekuddar och ett glas apelsinjuice. Om jag har bråttom brukar jag göra en smoothie eller en macka som jag äter på vägen. Men om jag försover mig brukar jag ta med pengar och köpa en macka i kiosken på rasten.

Inga kommentarer: