söndag 29 maj 2016

Utvärdering av filmen

Titel, deltagare
Mördaren av Aisa, Hannes, Max, Jasmin och Carolina.

Filmens handling ca 3 meningar
Filmen handlar om en tjej vars namn är Mahad och är mobbad av Jasmin. En dag efter skolan blir Manad mördad. Alla tror att det är Jasmin, men är det verkligen hon?

Hur upplevde du arbetsprocessen?
Jag tycker att det var lagom med tid och vi fick allt gjort. Jag tycker att det var roligt att filma och det var kul att skriva manus och rita en storyboard osv.

Hur fungerar kombination musik+film?
Jag tycker at det va roligt och intressant att göra egen musik, med det var väldigt svårt att hitta på melodier som passar men annars var de kul. 

Hur har arbetsfördelningen fungerat i gruppen?
Det fungerade bra tycker jag. Alla fick var en del i filmen, alla fick skriva manus och alla kom med idéer om va den ska handla om. Sen var det även alla som hjälpte till med idéer till storyboarden. Enligt mig så var alla delaktiga i både musikskapandet men även i filmprocessen.

Vad har varit utmärkande med er film?
Den har en genomtänkt historia som är sammanhängande.

Vad har du lärt dig?
Jag har lärt mig att skapa egen musik, skriva manus, veta vad en storyboard är och jag har lärt mig att filma från olika vinklar och klippa ihop det.

Vem har arbetat med:
Storyboard: Max
Manus: Alla
Rekvisita: Aisa&Carolina
Bild: Alla utanför scenen
Redigering:Hannes

2 stars, 1 wish:
*Bra samarbete
*Välgjord historia bakom filmen samt bra redigering

-En längre historia, det är en rätt så kort film.

Inga kommentarer: