torsdag 28 april 2016

Bokcirkel v.17

Dikten handlar om kärlek och om att hon gillar en person så som den är.

”Var inte rädd 
Jag går bredvid dig
Kom ta min hand
Jag håller i dig
Här i min famn
Kan du våga tro
Sänk dina murar
Jag ger dig ro”
Hon menar att hon alltid finns för personen och att personen kan vara lugn och inte rädd för hon finns där och kommer att vara där för alltid eftersom hon älskar personen så mycket.
”Sänk dina murar” innebär att man ska sänka sina ”murar” runt omkring sig och om man sänker sina murar så kan man lätt komma in i den andras värld och ta del. Då blir det även lättare att lärd avkänna personen.

”Å låt mig få bära dig
När du är 
Svag”
Hon menar att hon alltid ska finnas för personen och bära personen när den är som svagast, då den kanske är ledsen eller sårad.

”Nu är jag din
Och nu kan jag andas
Här blir jag kvar
För här vill ja stanna
Se på oss nu
Livet är vårt
Ser du den framtid
Som vi
Vi kommer få”
Här har hon fått sin drömpartner och de har ett liv tillsammans som är tryggt och lugnt. Hon trivs med personen. Hon älskar personen med hela sitt hjärta.

Inga kommentarer: