torsdag 3 december 2015

Utvärdering - english speaking countries

What did you learn in the project English speaking countries? ( Facts about the countries, to use information in your production, to improve your speech, digital skills?
Jag lärde mig mycket om naturen i olika länder, delvis från min egna film men även från min klasskamraternas filmer. Jag lärde mig att hitta fakta på svenska och sedan översätta det till engelska och göra ett manus av det hela. Att använda greenscreen har jag aldrig tidigare testet och det var väldigt roligt att arbeta med det och jag hoppas att vi får använda greenscreen fler gånger. Det är ett roligt men bra sätt att lära sig saker på.

How did your group work? Were all group members active? Were you active?
Min grupp arbetade väldigt bra. Alla i gruppen skötte sitt eget. Jag samarbetade med Ainun och Rosa, vi satt alltså självständigt och letade efter fakta som vi sedan skulle göra ett manus av. När vi hade hittat tillräckligt fakta satte vi oss tillsammans och gjorde manus tillsammans och gav varandra tips och förbättringar. 
Jag tycker att jag var aktiv, jag skrev mitt egna manus och jag redigerade filmen. Men alla var delaktiga i allt.

Are you satisfied with the result? Are there things you can improve the next time you do something similar?
Jag tycker att vår film blev väldigt bra. Vi hade bra ljud, bra flyt i vårt tal och vi hade bra fakta. De andra filmerna vi kollade på var väldigt tysta, men jag tycker att vi lyckades bra med att prata högt och redigera den på ett bra sätt. Om jag skulle förbättra något till nästa gång är nog att jag ska plugga in manuset mer, man märker i filmen att vi var ganska osäkra och kollade på fusklappar. Om man kollar på våra anda ”bloopers” så är det för att vi var ganska osäkra på vad vi skulle säga.

Men överlag var jag ganska nöjd med min insats och vårt slutgiltiga arbete.

Inga kommentarer: