tisdag 14 april 2015

Arbetsbeskrivning till min mask

Jag ville göra en sugar skull eftersom jag såg att många gjorde sådana när det var halloween. Istället för att göra det i ansiktet gjorde jag det på en mask. Den skulle vara färgglad med många färger och olika former i ansiktet. Jag  skulle också ha en blomkrans.  

På den färdiga masken blev det ganska olikt. Jag tyckte det var svårt att få raka linjer och få fina blommor. Jag målade över hela masken med vit färg för att börja om eftersom jag inte blev nöjd p.g.a att linjerna inte blev raka. Men risken var att min mask skulle spricka ifall det blev för mycket färg, vilket den inte gjorde. Jag ändrade från att det var mycket blått till grönt, orange och lila/svart. Jag gjorde inte kransen för att det kändes som om det skulle bli för mycket. Om jag fick göra om hela masken skulle jag vara noggrannare och inte "experimenterat" mycket med färger och former. Den skulle nog blivit mycket finare och jag skulle blivit nöjd.