söndag 22 februari 2015

Reflektion Dans & Bollspel

Dans:

Plus
Det som gick bra var att alla i gruppen var delaktiga och kom med förslag som vi sedan satte in i olika delar av låten. Alla i gruppen höll takten mycket bra. Vi bytte rörelser i bra takt med musiken.

Jag tycker att det har varit roligt eftersom man fick röra sig fast med olika rörelser. Istället för att t.ex bara springa. Jag trodde det skulle vara tråkigt men när vi sedan delades in i gruppen och vi fick göra en egen dans blev det mycket roligare.

Minus
Vissa i vår grupp har  varit sjuka och då har de missade de vissa saker. Vi hade en väldigt enformig dans vilket vi kunde göra bättre. 
När det väl var dags att visa upp dansen blev vi osäkra på vilken rörelse som skulle komma. Ibland kollade vi på varandra men ingen visste vad man skulle göra och då fick man improvisera.  

Intressant
Jag visste inte att man kunde träna olika saker när man dansar. T.ex smidighet, balans och uthållighet som man har nytta av sedan. 

Bollspel:

Plus
Jag har varit ganska självsäker på de flesta sporterna som handboll och volleyboll. Jag tycker att det har varit roligt för att man har utvecklat de olika bollsporterna. Man spelar inte bara vanlig fotboll utan man ska passa upp till målvakten som står på en plint.

Minus
Jag kommer inte på något negativt men jag är inte bäst på fotboll. D.v.s att jag inte är så bra på att passa för då kommer den dit jag inte har tänkt. Men det är något jag ska träna på.

Intressant

Inom bollspel är man oftast i lag som leder till mycket samarbete i laget. Det blir även mycket roligare när man är fler. Man får vara i olika lag för varje bollspel och då lär man sig att sammarbeta med många olika personer.