fredag 27 februari 2015

musik reflektion- Boulevard Of Broken Dreams

1. Vilket instrument spelade du?
Jag sjöng.

2. Vad gick bra för din del?
Jag kunde texten sen innan så det var lättare att sjunga. Jag höll takten och jag visste när man skulle sjunga. 

3. Hur kan du jobba vidare för att utveckla ditt musicerande? 
Jag är osäker på gitarr och elbas. Nästa gång ska jag välja gitarr eller elbas.
Jag ska våga sjunga högre. 
4. Tänk på musicerandet i gruppen som helhet och kommentera det gemensamma musicerandet. Beskriv de olika instrumentens stämmor och komprytmer och hur de lät tillsammans. Vilka uppgifter hade de olika instrumenten i samspelet? 

Under versen hade elbasen och bastrumman, keyboard och gitarr samma rytm.  Ibland bröts den av p.g.a melodin av keyboardens och gitarrens melodislinga men även av bryggan. Innan refrängen gör trumman ett fill som är ett ”tecken” på att refrängen börjar.  På sista E ackordet i refrängen spelar keyborden en gång istället för två och trumman gör ett fill som visar att versen börjar igen.