tisdag 22 september 2015

Träningsblogg vecka 39- Tisdag

Idag hade jag idrott och träning. På idrotten gick jag ut och sprang. Jag fick tiden 15.40 och mitt mål var att komma under 17.00. Det gick ganska bra förutom att jag blev spyfärdig de sista metrarna.
På träningen värmde jag upp med boll och studsade fram och tillbaka, värmde upp armarna osv. Sedan hade vi utkastsövningar, kontringsövningar, frilägen, positonsskott, och sedan spelade vi i slutet. Efter det gick vi ut vid gräsplanen och hade intervall övningar. Första övningen gick ut på att man skulle gå ihop två och två sedan skulle man springa en ganska lång intervall med uppförsbacke fem gången. Sedan gjorde vi en liknande bana fast vi gjorde den lite kortare och vi sprang tre gånger. Sist gjorde vi en intervall liknande övning som gick ut på att man skulle springa i en fyrkant. Vi sprangi ungefär 5 min och gjorde övningar medan vi väntade på vår tur. Vi gjorde bl.a upphopp, höga knän osv.

Inga kommentarer: