torsdag 15 januari 2015

Utvärdering av pappersflygplanen

Det som gick bra är att jag har testat många olika flygplan och det gick bra att följa olika instruktioner om hur man bygger flygplan. Fast vissa flygplan var lite för komplicerade. 
Det som gick mindre bra är att vi i gruppen samarbetade väldigt dåligt. Vi hjälptes inte åt och vi kommunicerade inte.

Jag började med att kolla på bilder men det var för svårt och jag förstod inte vad alla linjer och pilar betydde så jag började att kolla på youtube videos och då var det mycket lättare. 
Vissa plan var för tunga längst fram och andra var för tunga bak. Om de var för tunga längst fram störtade de framlänges. Då försökte jag bygga ett plan som hade fördelad vikt d.v.s inte för tung fram eller bak utan att det är lika tung både fram och bak.  


Det som gör att ett plan flyger är att det inte ska vara för tungt fram eller bak. Det gör att den störtar snabbt och inte flyger länge. Den ska inte heller vara för lätt blir det som om man bara kastar ett pappersark. Det singlar ner i luften. Men när man kastar ut planet ska man inte kasta det hårdaste man kan utan ha en lagom kraft i armen.